Huzurlu Mutfak: PRATİK ŞİNİTZEL
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

PRATİK ŞİNİTZEL

MERHABA ARKADAŞLAR..
Bu akşam çok pratik bir tavuk şinitzel yaptım,tadına doyamazsınız..
Evde soda olmayınca hazır meyve suyu Tropicana Elma suyu ekledim,hiç bir baskın tat vermedi,lezzet kattı..


PRATİK ŞİNİTZEL
MALZEMELER 
1 tabak (750 gr.kadar) kemiksiz tavuk pirzola (but ,göğüs etinden daha lezzetli oluyor biliyorsunuz)
SOS MALZEMESİ
2 yumurta 
2 diş rendelenmiş sarımsak 
1,5 su bardağı soda veya benim uydurmak gibi meyve suyu
1,5 su bardağı kadar un(Unu ölçmemişim kek hamuru gibi koyuca  olacak )
Kekik,tuz,karabiber,pul biber 
Kızartmak için sıvıyağ
YANINDA
Süzme veya katı yoğurt,biraz mayonez ,nane ve pul biber karışımı


YAPILIŞI 
Tavuk parçalarını ince uzun doğrayalım
SOS
Geniş bir kapta
Yumurtaları çırpalım 
Sarımsak ekleyelim
Soda veya meyve suyu ekleyerek karıştıralım 
Unu kaşık kaşık tel çırpıcıyla ekleyerek  topaklaşmasını önleyelim
Kek kıvamı gibi olunca baharatları atalım
Tavuk parçalarını bu sosa atalım ve karıştırarak iyice bulanmalarını sağlayalım
Ben hemen kızarttım hiç beklemedim şahane oldular.Daha sonra yapacaksanız üzerini kapatarak buzdolabında bir kaç saat bekletebilirsiniz. 
Derin bir kızartma tenceresi veya tavada yağ iyice ısınınca soslu tavukları atalım .
❤❤❤❤❤❤
NOT:
1_Ben kızartma yaparken yağ çok kızdığında ısıyı biraz düşürüyorum ki yağ yanmasın
2_Bu miktardaki tavukları 3 postada kızarttım
3_Kağıt mutfak havlusu üzerine aldım
4_Yanında yoğurt ,mayonez ve baharat karışımı ile servis yaptım
AFİYET ŞEKER OLSUN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder