Huzurlu Mutfak: PEKMEZLİ DİYET KURABİYE
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

PEKMEZLİ DİYET KURABİYE

İYİ AKŞAMLAR ARKADAŞLAR...
Bazen diyet tarifler de veriyorum biliyorsunuz..Bu nefis kurabiyeler de yıllardır yaptığım şekersiz ve tam buğday unlu kurabiyelerdir...
😍Vallahi bu pekmezin günahı nedir anlayamadım??
Günümüzde herşey yapay,yumurtalar yumurta değil,süt süt değil,un un değil,kabartma tozu kimyasal😁😁😁Ama herkes kek ve kurabiyelere konulan 1 çay bardağı pekmeze takmış bu ara...Sizler bana olumsuz bir yorum yapmadınız ama her yerde görüyorum,aklıma takıldı,sizlerle de paylaşmak istedim..
Burada amaç pekmezden kilolarca demir almak değil😀😀Şeker kullanmadan biraz tat vermek,, istemeyen hiç koymasın,benim bu tariflerin içinde kuru meyveler var onlar da çok güzel tat veriyor  Burada 30 adede yakın küçük kurabiyeler yaptım.1 çay bardağı pekmezi bölünl 30'a Allah aşkınıza ne düşüyor?? Merak etmeyin bu kadarcık pekmez yanıp da sizi de bizi de zehirlemez.Dışarıda neler yeniyor ,her şeye kafayı takıp huzuru bozmayalım,neşeyle yenen her şey faydalıdır😀😀😀
Geçenlerde @balparmakbal'a konuktum ya, orada araştırmalarda bal ve pekmezin ancak 200 derece üzerinde ve uzun süreli sıcağa maruz kalınca bozulabileceğini söylediler..Bazı şehir efsaneleri kulaktan kulağa yayılıp ağzımızın tadını bozuyor..Eğer pekmez kek ve kurabiyede zararlı oluyor diye bilimsel bir kanıt varsa buraya yazın kaynağına bakalım..Vallahi 30 yıldır kullanırım hiç zararını görmedim😀😀
Gelelim bu pamuk gibi kurabiyelere...



PEKMEZLİ DİYET KURABİYE..
🌹2 yumurta 
🌹1 çay bardağı pekmez
🌹1,5  çay light süt veya yoğurt
🌹Yarım çay bardağı sıvıyağ 
🌹1 çay bardağı kuru üzüm 
🌹1 yemek kaşığı kuş üzümü 
🌹2_3 adet  doğranmış kuru incir
🌹Varsa biraz kuru kaysı
🌹1 çay kaşığı tarçın 
🌹1 paket kabartma tozu 
🌹Arzu ederseniz 1 Türk kahvesi damla çikolata 
🌹3 veya 3,5 su bardağı tam buğday unu (kepekli de olabilir)
Unu kontrollü şekilde koyalım,hamur ele yapışmadığında tamamdır daha çok un eklemeyelim ki kurabiyeler yumuşacık olsun..
YAPILIŞI
🌹Kuru üzüm ve kuş üzümünü ılık suya koyup en az 10 dakika bekletelim 
🌹Yumurtaları 1 fiske tuzla çırpalım 
🌹Sütü (yoğurdu)  ve yağı da ilave ederek 
çırpalım 
🌹Diğer kuru meyveleri doğrayarak ilave edelim 
🌹Kuru üzüm ve kuş üzümünü süzgeçte süzelim ve hafif unlayarak malzemeye ekleyelim 
🌹Bu sırada mikseri bırakarak spatula ile devam edelim 
🌹Unu ve kab.tozunu ekleyerek yumuşak ama ele yapışmayan  bir hamur elde edelim 
🌹İstersek damla çikolata ekleyelim 
🌹Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım 
🌹Yağlanmış tepsiye dizerek 165 derecedeki fırında hafif kızarana kadar pişirelim 
AFİYET OLSUN 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder